مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی
میانگین ۵ رای از تعداد ۲

رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی از پر متقاضی ترین رشته های دانشگاه علمی کاربردی است که اکثر دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور آنرا دارند . شخصی که در رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی تحصیل میکند باید دانش و مهارتهای لازم را در زمینه های حسابداری صنعتی ، دولتی و اقتصادی را داشته باشد . از آنجا که رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی نقش موثری در برنامه ریزی و کنترل فعالیت های موسسات اقتصادی جامعه ایفا بازی میکند مدیریت در این زمینه میتواند با محاسبات دقیق ، چگونگی اجرای عملیات را مورد ارزیابی قرار دهد ، ودلایل ضعف کارایی در ارگان ها را کشف کند ، در نتیجه تربیت متخصصان حسابداری میتواند بسیاری از کمبودهای اقتصادی را جبران کند . رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی که از گرایش های بسیار پرطرفدار است نه تنها در اقتصاد بلکه در تعادل ارگانها در سراسر کشور کاربرد فراوان دارد .


بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور


رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی پس از پایان دوره تحصیلی خود در رشته حسابداری باید مهارت های خاصی داشته باشند ، فارغ التحصیلان رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی بطور معمول دارای مهارت های زیر هستند :

  • توانایی اداره و عمل به امور حسابداری عمومی در بانکها ، موسسات بازرگانی و واحدهای تولیدی و صنعتی و البته موسسات دولتی
  • توانایی انجام دادن و علم به امور حسابداری در موسسات دولتی ، غیرانتفاعی و تعاونیها
  • حسابرسی در شرکت های تولیدی ، بازرگانی و صنعتی
  • برنامه ریزی ، طراحی و اجرای سیستمهای حسابداری و مالی

و البته مهم است بدانید وظیفه انجام و مدیریت امور حسابرسی در تمامی ارگان های دولتی و غیر دولتی در سطح کشور بر عهده افراد متخصص در این رشته است و به واسطه این افراد اداره میشود .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی


ثبت نام رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی نیز به طبع شرایط خاص خود را دارد . اگر قصد تحصیل در این زمینه را دارید و این برایتان سؤال است که حسابداری دانشگاه علمی کاربردی چه اختلاف و تفاوت هایی با رشته حسابداری در سایر دانشگاه‌های کشور دارد  مهم‌ است بدانید که مهم ترین دلیل پیشنهاد این رشته در دانشگاه علمی کاربردی ، اعتبار مدرک این دانشگاه در ایران و سایر کشور ها است . دانشگاه علمی کاربردی ، مثل دانشگاه سراسری ، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد زیر نظر وزارت علوم است و مدرک آن مورد تأیید این وزارت است ؛ بنابراین نباید نگران اعتبار مدرک خود باشید . این مدرک میتواند برای ادامه تحصیل تا مقطع دکتری و برای یافتن کار اعتبار داشته باشد . ثبت نام رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه امکان پذیر است .


بیشتر بخوانید:  شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی


نکات مهم ثبت نام رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی از پیشنهادات ما به علاقمندان این زمینه است . هدف دانشگاه علمی کاربردی آموزش حرفه های کاربردی و مناسب برای مشاغل مختلف جهان به دانشجویان علاقمند است تا افراد به دنبال کار و افرادی که در این رشته ها مشغول به کار هستند بتوانند توانایی های خود را پیشرفت داده و برای ورود به عرصه کار و حتی برای کارآفرینی توانایی‌های لازم را بدست آورند . به همین جهت گرایش‌های رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی تخصصی‌تر است و کمی با گرایش‌های سایر رشته ها در دانشگاه‌ها تفاوت دارد ، رشته حسابداری در سایر دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی گرایش های متفاوت ندارد و در مقطع کارشناسی ارشد هم تنها شامل سه گرایش : حسابرسی ، حسابداری و حسابداری مدیریت است . ثبت نام رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی مدت محدودی دارد که باید در زمان مناسب به آن اقدام کنید .


بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی


شهریه رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

شهریه رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی از سایر دانشگاه ها بسیار کمتر است . دانشگاه علمی کاربردی یکی از مراکز گسترده تحصیل دانشجویان در سراسر ایران است که هر ساله افراد بسیاری به آن مراجعه میکنند . همه علاقمندان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه بپردازند . افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی باید از میزان شهریه آن در سال ۹۷ – ۹۸ مطلع باشند . شهریه رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی ۹۷ – ۹۸ در مقاطع مختلف تفاوت دارد که شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است . شهریه ثابت تا اتمام تحصیل در کلیه ترم ها تغییری نخواهد کرد ولی شهریه متغییر با توجه به تعداد واحد های برداشته شده در هر ترم متغیر خواهد بود و همچنین مشمول افزایش شهریه سالانه هم هست .


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی


نکات مربوط به شهریه رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی ۹۷ – ۹۸ در این مقاله به اطلاع داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی خواهد رسید . شهریه این دانشگاه ها هر ساله ده الی پونزده درصد افزایش قیمت دارد . میزان شهریه در مقطع کاردانی و کارشناسی متنوع است و شامل شهریه ثابت و متغییر است. همانطور که در قبل اشاره شد ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور تنها برای دو مقطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی صورت میگیرد . با توجه به شرایط این دانشگاه هر ساله شاهد ثبت نام افراد زیادی برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه ها هستیم . شما عزیزان میتوانید برای انتخاب رشته علمی کاربردی ، انتخاب رشته کنکور ، و هرگونه مشاوره تحصیلی و راهنمایی با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس بگیرید .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی


لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی در سراسر ایران شامل گزینه های بسیار زیادی است که نمیتوان همه را نام برد به همین دلیل ما برای شما لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی استان تهران را مختصرا نام میبریم که به شرح زیر است :

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۴ تهران

مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون علامه طبرسی تهران

مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی گلرنگ تهران

مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری پیشوا ورامین

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۲ تهران

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۲۹ تهران

مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ایفاچی کار تهران

مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد تهران

مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری ورامین

مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت توان‌بخشی اریکه پرسپولیس ورامین


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی برای بدون کنکور علمی کاربردی


رشته حسابداری در دانشگاه جامع علمی کاربردی

رشته حسابداری در دانشگاه جامع علمی کاربردی هم از مباحث علاقمندی متقاضیان این رشته است . یکی از رشته‌های تحصیلی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش داده میشود رشته حسابداری است . شرکت و ثبت نام در رشته حسابداری در دانشگاه جامع علمی کاربردی هم مانند سایر رشته‌های این دانشگاه بدون کنکور است . اگر شما تمایل دارید در رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنید باید بدانید که این دانشگاه تنها در مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو میپذیرد . دانشگاه جامع علمی کاربردی مثل سایر دانشگاه‌ها رشته‌ها را به گروه‌های علمی انسانی ، ریاضی ، تجربی ، هنر و زبان تقسیم‌ بندی نمیکند ، بلکه با  یک دسته‌بندی کاملا متفاوت تمامی رشته‌ها را در چهار گروه صنعت ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی جای میدهد . مهم است که بدانید رشته حسابداری در دسته « مدیریت و خدمات اجتماعی » جای دارد .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ۹۸


سخن آخر

داوطلبان میتوانند با همه رشته ها و حتی بدون گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی برای حسابداری درخواست بدهند ، اما دارندگان دیپلم رشته‌های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، حسابداری بازرگانی و زمینه های کاردانش مرتبط با حسابداری در اولویت پذیرش این دانشگاه ها هستند . از دارندگان دیپلم نظام قدیم نیز رشته های بازرگانی ، بانکداری اداری و بازرگانی ، منشی‌گری و حسابداری برای شرکت در رشته کاردانی حسابداری علمی کاربردی ارجحیت دارند . گرایش‌های این رشته در مقطع کاردانی حرفه‌ای شامل : حسابداری دولتی ، حسابداری مالی ، حسابداری مالیاتی ، حسابداری صنعتی ، حسابداری واحدهای صنفی ، حسابرسی و رشته حسابداری در شرکت‌های بیمه ای است .


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره رشته حسابداری دانشگاه جامع علمی کاربردی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Who is the BSc in Applied Accounting for? 

 

برای مشاوره در زمینه رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر
  • ۰
  • ۰
به این مطلب امتیاز دهید

معافیت کفالت پدر یکی از انواع معافیت هایی است که بسیاری از مشمولین از آن استفاده کرده و از خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند . حال این سوال پیش خواهد با استفاده از معافیت کفالت پدر چگونه می توانیم از خدمت سربازی معاف شویم ؟ معافیت کفالت پدر در چه سنی امکان پذیر است ؟ در واقع پدر باید در چه سنی باشد تا فرزند یا فرزندان ذکور او بتوانند از معافیت کفالت پدر استفاده کنند ؟ شرایط عمومی و اختصاصی مرتبط با معافیت کفالت پدر چیست ؟تعداد فرزندان در شرایط معافیت کفالت پدر تاثیر خواهد داشت یا خیر ؟ مطابق با قوانین جدید در چه سنی می توان برای معافیت کفالت پدر اقدام کرد ؟

در سال جدید با توجه به قوانین جدید معافیت سربازی ، معافیت کفالت پدر امکان پذیر است یا خیر ؟ معافیت کفالت پدر با وضعیت جسمانی آن مرتبط است ؟ گرفتن معافیت کفالت پدر در چه سنی انجام می شود ؟ تک فرزند بودن تاثیری در گرفتن معافیت کفالت پدر دارد یا خیر ؟ در این مقاله ما سعی داریم تمام مراحل دریافت معافیت کفالت پدر را به طور جامع و کامل شرح دهیم . علاوه بر این مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر را به طور مفصل خواهیم گفت با ما همراه باشبد .


بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی


معافیت کفالت پدر یکی از راه های آسان برای گرفتن معافیت سربازی می باشد که باید به شروط اصلی آن با دقت توجه کنید . یکی از اصلی ترین کارهای مشاوره کفالت این است که شرایط اصلی و مهم برای گرفتن معافیت کفالت پدر را برای شما به طور مفصل توضیح خواهد داد . رسیدن به سن ۱۹ سالگی و اتمام ۱۸ سالگی یکی از شروط اقدام برای گرفتن معافیت کفالت پدر می باشد . این نکته را نیز باید دقت کرد که کسانی که دارای غیبت غیر موجه باشند نمی توانند از معافیت کفالت پدر استفاده کنند . یکی دیگر از شروط اصلی برای گرفتن معافیت کفالت پدر این است که فرزند ذکور ۱۸ ساله باید تنها مراقب و نگهدارنده پدر در خانه باشد . که در ادامه به طور مفصل شرایط لازم را توضیح خواهیم داد .


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت مادر برای سربازی


سن معافیت کفالت پدر

سن معافیت کفالت پدر یکی از شروط اصلی و مهم در گرفتن معافیت کفالت پدر می باشد . در واقع سن معافیت کفالت پدر اصلی ترین شرطی است که جوانان می توانند از طریق آن اقدام کرده و به نتیجه برسند . در این جا با شرایط سن معافیت کفالت پدر نیز آشنا خواهید شد . همانطور که می دانید در سال های گذشته سن معافیت کفالت پدر ۶۵ سال بود . یعنی اگر پدر خانواده به سن ۶۵ سالگی می رسید و فرزند ذکور آن به سن مشمولیت می رسید می توانستند برای گرفتن معافیت کفالت پدر اقدام کنند .

اما متاسفانه امروزه سن معافیت کفالت پدر از ۶۵ سال به ۷۰ سال تغییر کرده و شرایط برای فرزندان ذکور سخت تر شده است . بنابراین در قوانین جدید اگر پدر حانواده به سن ۷۰ سال برسد می تواند برای گرفتن معافیت کفالت پدر برای فرزند ذکور خود اقدام کنند . توجه داشته باشید تغییر سن در شناسنامه پدر نمی تواند ملاک گرفتن معافیت کفالت پدر باشد . مگر اینکه شناسنامه آن تعویض شده باشد و در شناسنامه ی جدید صحبتی از تغییر سن نشده باشد .

البته این نکته را نیز باید توجه داشت که اگر سن پدر کمتر از ۷۰ سال بود اما از کار افتاده و نیازمند مراقبت باشد نیز می تواند برای گرفتن معافیت کفالت پدر برای فرزند خود اقدام کند . البته تشخیص از کارافتادگی و بیماری پدر خانواده از طریق شورای پزشکی نظام وظیفه عمومی صورت می گیرد .


بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای معافیت سربازی نظام وظیفه


برای آگاهی از جزئیات معافیت سربازی با آویژه تماس بگیرید

  • آیین نامه معافیت پزشکی ۹۸
  • معافیت سه برادری ۹۸
  • معافیت کفالت مادر
  • طلاق توافقی برای معافیت کفالت
  • طلاق صوری برای معافیت

  • ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت
  • شرایط معافی کفالت مادر
  • سن معافیت سربازی
  • شرایط معافیت تک فرزندی سال ۹۸
  • مزایای تک فرزندی در سربازی
  • تاثیر تک پسری در سربازی
  • سربازی تک پسر در شهر خود
  • راه های معافیت از سربازی
  • معافیت کفالت پدر بیمار قلبی
  • مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار
  • معافیت کفالت دیسک کمر پدر
  • بیماری قلبی و معافیت سربازی
  • مراحل معافیت کفالت پدر بیمار

  • معافیت کفالت پدر عمل قلب باز
  • شرایط معافیت از کار افتادگی پدر

بیشتر بخوانید: سن کفالت برای گرفتن معافیت سربازی


شرایط معافیت کفالت پدر

شرط دیگر گرفتن معافیت کفالت پدر این است که فرزند ذکور درخواست کننده گرفتن معافیت کفالت باید تنها فرزند ذکور سالم بالای ۱۸ سال پدر ۷۰ ساله یا نیازمند مراقبت باشد . اگر فرزند ذکور برادر دیگری داشته باشد که به سن مشمولیت رسیده و در کشور دیگر زندگی می کنند یا دور از پدر هستند نیز نمی تواند برای گرفتن معافیت کفالت پدر اقدام کند . مگر آن که برادر دور از خانواده دارای بیماری خاص یا مشکلاتی باشد که نتوانند از پدر نگهداری کنند . یکی دیگر از تبصره های موجود در این بند این است که اگر فرزند اول ذکور برای گرفتن معافیت کفالت پدر اقدام کند و معاف شود . فرزندان دیگر نمی توانند معافیت کفالت پدر را بگیرند . مگر آنکه فرزند اول فوت کند یا دچار بیماری شود و نتواند از پدر ۷۰ ساله یا از کار افتاده خود مراقبت کند .

شرط دیگر برای گرفتن معافیت کفالت پدر نداشتن غیبت غیرموجه می باشد . مشمولین باید توجه داشته باشند که مشمولین غایب به هیج عنوان نمی توانند از معافیت کفالت پدر استفاده کنند . بنابراین تا قبل از رسیدن به سن مشمولیت باید تمام مدارک لازم برای گرفتن معافیت کفالت پدر را آماده کرده و برای گرفتن معافیت کفالت خدمت سربازی خود اقدام کنند . مشمولین هم چنین می توانند در زمانی که مشغول به تحصیل هستند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند نیز می توانند برای گرفتن معافیت کفالت پدر اقدام کنند .


بیشتر بخوانید: مدارک مورد نیاز معافیت سربازی – مشاوره نظام وظیفه


معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت

معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت نیز یکی دیگر از راه های گرفتن معافیت کفالت خدمت سربازی می باشد . معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت بدین معناست که پدر قبل از رسیدن به سن ۷۰ سالگی از کار افتاده باشد یا دچار بیماری باشد که از سوی فرزند ذکور نیازمند مراقبت و نگهداری باشد . البته باید در نظر داشت که شرایط جسمی پدر و از کار افتادگی آن در سن قبل از ۷۰ سالگی باید حتما به تایید شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه برسد . یعنی مدارک پزشکی پدر مشمول در کمیسیون شورای پزشکی نظام وظیفه عمومی مورد بررسی قرار گرفته و پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه آن را معاینه و تشخیص بیماری و از کار افتادگی را تایید خواهد کرد . معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت بدین معناست که پدر از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، مغزی ، دیسک کمر ، سرطان و دیگر بیماری ها رنج ببرد .


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی در سال ۹۸ چیست ؟


برای مشاوره معافیت کفالت با ما تماس بگیرید

  • وزن معافیت پزشکی
  • تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر
  • شرایط معافیت کفالت مادر مطلقه سال ۹۸
  • شرایط معافیت سربازی
  • معافیت کفالت در حین تحصیل

  • کفالت مادربزرگ
  • پیگیری معافیت کفالت
  • شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
  • معافیت کفالت ۹۸
  • معافیت قد و وزن ۹۸
  • معافیت پزشکی
  • شرایط معافی لاغری
  • تلفن پاسخگویی سازمان نظام وظیفه
  • سوالات کمیسیون معافیت کفالت
  • مراحل معافیت کفالت

  • سن پدر برای معافیت سربازی ۹۸
  • قوانین معافیت پزشکی سال ۹۸
  • آیین نامه جدید معافیت پزشکی
  • شرایط معافیت قد و وزن
  • شرایط معافیت پزشکی سربازی

بیشتر بخوانید: ساده ترین راه معافیت سربازی چیست؟


مشاوره معافیت کفالت پدر

مشاوره معافیت کفالت پدر به مشمولین راهنمایی ها و اطلاعات لازم در خصوص شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر را خواهد داد . مشاوره معافیت کفالت پدر در اینجا مدارک لازم برای گرفتن معافیت کفالت پدر را برای شما توضیح خواهد داد .

مشمولین باید در اولین قدم برای گرفتن معافیت کفالت پدر به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و فرم وضعیت مشمولین را دریافت کنند . مشمولین باید این برگ تعیین وضعیت را پر کرده ( برگ شماره ۱ دفترچه راهنما ) و به همراه برگ معاینه اولیه ( برگ شماره ۲ دفترچه راهنما ) تکمیل و آماده ارائه داشته باشند . اصل شناسنامه و دو سری کپی از تمام صفحات شناسنامه مشمول از مدارکی است که ارائه آن به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ الزامی است . اصل کارت شناسایی ملی و کپی از آن نیز دیگر مدارک مهمی است که باید ارائه دهید .

علاوه بر عکس های الصاق شده به برگ شماره ۱ و برگ شماره ۲ دفترچه راهنما ، مشمولین باید یک قطعه عکس ۳*۴ سیاه و سفید تمام رخ در مدارک خود بگذارند . اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمولین که باید حتما توسط دفتر اسناد رسمی یا مرجع صادر کننده ی آن برابر اصل شده باشد . یا اگر مشمولی در حال خدمت باشد باید گواهی اشتغال به خدمت خود را از سازمان مربوطه به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه دهد .

همانطور که می دانید مشمولین برای گرفتن معافیت کفالت پدر باید کپی تمام صفحات شناسنامه ی پدر و مادر و هم چنین خواهران و برادران خود را به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ارائه دهد . کپی کارت شناسایی ملی پدر و مادر مشمول نیز نیاز است . تکمیل برگ شماره ۳ که در آن مشخصات بستگان مشمول آورده شده است . هم چنین برگه شماره ۴ نیز که شرایط و وضعیت مشمول در آن توضیح داده می شود آورده می شود .

 

 

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت کفالت پدر برای سربازی

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر
  • ۰
  • ۰
به این مطلب امتیاز دهید

غیبت سربازی یکی از شرایطی است که بسیاری از مشمولین خدمت وظیفه عمومی در آن به سر می برند . در واقع هر فرد ذکوری که به سن ۱۹ سالگی رسیده و ۱۸ سال آن تمام شده است مشمول خدمت وظیفه عمومی می شود . این افراد باید بر اساس شرایط و ضوابط برای رفتن به سربازی اقدام کنند . حال این سوال پیش خواهد آمد که غیبت سربازی برای چه افرادی در نظر گرفته می شود ؟

یا اینکه چه افرادی شامل غیبت سربازی می شوند ؟ افراد ذکور ۱۸ سال تمام از چه تاریخی وارد غیبت سربازی شده و غیبت آن ها غیر موجه به حساب می آید ؟ چه زمانی و در چه شرایطی غیبت سربازی مشمولین غیبت موجه محسوب می شود ؟ از طریق غیبت سربازی ، مشمولین چگونه می توانند خدمت وظیفه خود را بخرند ؟ هزینه خرید سربازی برای مشمولین غایب چقدر است ؟ مدت غیبت برای مشمولین تا چه اندازه می تواند در هزینه های پرداختی برای خرید سربازی تاثیر گذار باشد ؟


بیشتر بخوانید: توجیه غیبت خدمت سربازی و بهره مندی از معافیت نظام وظیفه


غیبت سربازی

مشمولین غایب سربازی در چه زمانی بعد از غیبت می توانند برای خرید خدمت خود اقدام کنند ؟ طرح جریمه غیبت سربازی هر ساله قابل اجراست ؟ مشمولین چگونه می توانند مراحل رفع غیبت سربازی خود را انجام دهند ؟ معافیت غیبت سربازی به چه صورت خواهد بود ؟ و سوال های بسیار دیگر که قطعا ذهن بسیاری از مشمولین خدمت وظیفه و خانواده های آن ها را به خود درگیر کرده است . مشاوره غیبت سربازی در این جا به مشمولین خدمت وظیفه عمومی کمک حواهد کرد تا با تمامی قوانین و راه کارهای مرتبط با غیبت سربازی آشنا شوند . آشنایی با این قوانین به مشمولین به خصوص جوانانی که به سن مشمولیت نرسیده اند کمک خواهد کرد تا بتوانند بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند . با ما همراه باشید تا در ادامه ی مقاله به توضیحات مفصل راجع به تمامی سوالات خواهیم پرداخت .

آن  دسته از افرادی که به سن مشمولیت رسیده و دارای معافیت تحصیلی یا هر گونه معافیت دیگر بر اساس قوانین و ضوابط نظام وظیفه عمومی ناجا نیستند باید برای رفتن به خدمت وظیفه اقدام کنند . در واقع اگر مشمولین در تاریخی که سازمان نظام وظیفه برای آن ها تعیین کرده مدارک خود را ارسال نکنند . در واقع مراحل اعزام به خدمت را انجام ندهند و برای رفتن به خدمت آماده نباشند وارد غیبت سربازی می شوند .  که این غیبت سربازی را غیبت غیر موجه می گویند .


بیشتر بخوانید: کسری خدمت ایثارگران و غیبت مشمولان سربازی


سایر موارد مربوط به غیبت سربازی

  • مجازات غیبت سربازی
  • نحوه محاسبه ۸ سال غیبت سربازی
  • غیبت سربازی چگونه محاسبه میشود

  • اضافه خدمت غیبت سربازی
  • جریمه غیبت سربازی
  • استعلام غیبت سربازی
  • سایت نظام وظیفه خرید سربازی
  • اسامی سربازان فراری ارتش
  • قانون جدید سربازان فراری

  • مراحل دستگیری سرباز فراری
  • آخرین اخبار خرید سربازی سال ۹۸
  • شرایط خرید خدمت سربازی در سال ۹۸
  • مشمول سربازی
  • سازمان نظام وظیفه خرید سربازی
  • خرید قسطی سربازی
  • خرید سربازی دانشجویان انصرافی ۹۸
  • خرید سربازی بدون غیبت
  • خرید سربازی خارج از کشور

بیشتر بخوانید: مشمولین معافیت تحصیلی خدمت سربازی


غیبت سربازی و خروج از کشور

غیبت سربازی و خروج از کشور نیز  از جمله مسائلی است که مشمولین باید با دقت بیشتری به آن رسیدگی کنند . در واقع خروج ازکشور  افراد ذکور تا نرسیدن به سن مشمولیت نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی نمی باشد . بنابراین افراد می توانند از کشور به راحتی خارج شوند . آن دسته از مشمولینی که دارای معافیت تحصیلی دانش آموزی یا دانشجویی در خارج از کشور هستند نیز می توانند به آسانی به کشور وارد شده یا از آن خارج شوند . اما درمورد غیبت سربازی و خروج از کشور برای آن دست از کسانی که غیبت آن ها غیر موجه است باید گفت این افراد به هیچ عنوان نمی توانند به طور قانونی از کشور خارج شوند .


بیشتر بخوانید: ضوابط و شرایط معافیت خدمت سربازی


غیبت سربازی و کنکور

غیبت سربازی و کنکور بر اساس قوانین نظام وظیفه برای افراد مشمول دارای بند ها و تبصره های بسیاری است . همان طور که در بالا  نیز گفته شد افرادی که به سن ۱۹ سالگی می رسند مشمول خدمت وظیفه عمومی خواهند شد .  این افراد اگر قبل از سن مشمولیت از تحصیل انصراف دهند با ترک تحصیل کنند ، یا از طرف دیگر قبل از مشمولیت فارغ التحصیل شوند ، ۶ ماه بعد از گذشتن از سن مشمولیت وقت دارند تا خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده و مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند . در غیر این صورت آن ها وارد غیبت شده و غیبت آن ها نیز غیر موجه خواهد بود .

غیبت سربازی و کنکور می تواند رابطه ی مستقیم با هم داشته باشد . در واقع زمانی که برخی مشمولین در کنکور سراسری و آزاد شرکت می کنند و هنوز جواب قطعی کنکور اعلام نشده است آن ها مشمول می شوند و باید برای رفتن به سربازی اقدام کنند . اقدام نکردن و تعلل کردن در این کار تا اعلام نتایج برای این افراد غیبت غیر موجه محسوب شده و آن ها نمی توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند و ادامه تحصیل دهند .

از طرف دیگر طبق قوانین نظام وظیفه عمومی افرادی که بعد از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده یا از دانشگاه اخراج یا فارغ التحصیل می شوند ، تا یک سال فرصت دارند تا نسبت به تعیین وضعیت خود اقدامات لازم را انجام دهند . اگر مشمولین اقدامات لازم را در این یک سال انجام ندهند و مراحل اعزام خود به خدمت وظیفه عمومی را طی نکنند وارد غیبت غیر موجه می شوند . مشمولین نظام وظیفه عمومی برای اینکه غیبت نداشته باشند باید با توجه به شرایط خود برای مراحل اعزام به خدمت وظیفه عمومی اقدام کنند .


بیشتر بخوانید: مراحل اعزام به خدمت سربازی چگونه است ؟


جریمه غیبت سربازی

جریمه غیبت سربازی از افرادی دریافت می شود که دارای بیش از هشت سال غیبت باشند . در واقع جریمه خدمت سربازی به کسانی تعلق می گیرد که ۸ سال تمام بعد از مشمول شدن در غیبت به سر می برند و بر اساس مصوبات دولت و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اجازه دارند بر اساس قوانین و ضوابط جریمه خدمت سربازی خود را پرداخت کرده و سربازی خود را بخرند . دانستن این نکته ضرورت دارد که میزان جریمه غیبت سربازی بر اساس آخرین مدرک تحصیلی محاسبه می شود . دارندگان مدارک تحصیلی زیر هر کدام به ترتیب بر اساس آخرین مصوبات این مبالغ را باید از طریق شعب بانک های مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه در تاریخ معین پرداخت کنند .

  • دارندگان مدرک زیر دیپلم : ۱۰ میلیون تومان
  • دارندگان مدرک دیپلم : ۱۵ میلیون تومان
  • دارندگان مدرک فوق دیپلم : ۲۰ میلیون تومان
  • دارندگان مدرک کارشناسی : ۲۵ میلیون تومان
  • دارندگان مدرک کارشناسی ارشد : ۳۰ میلیون تومان
  • دارندگان مدرک دکترای غیر پزشکی : ۳۵ میلیون تومان
  • دارندگان مدرک دکترای پزشکی : ۴۰ میلیون تومان
  • دارندگان مدرک تخصص و بالاتر : ۵۰ میلیون تومان

بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


غیبت سربازی و امریه

غیبت سربازی و امریه برای کسانی موجه خواهند بود که وارد غیبت اولیه خود شده و غیبت آن ها موجه می باشد . در ادامه به مواردی خواهیم پرداخت که مشمولین بر اساس آن ها می توانند غیبت خود را توجیه کنند . در واقع با داشتن شرایط زیر غیبت مشمولین موجه قلمداد می شود .

اگر مشمول به سن مشمولیت برسد و دچار بیماری یا صدماتی شود که مانعی برای رفتن و اعزام به خدمت او باشد می تواند غیبت کند . این مسئله با ارایه ی مدارک و مستندات پزشکی مورد تایید بیمارستان ها و سازمان های زیر نظر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قابل قبول می باشد .

بیماری یا جراحتی که مشمول به خاطر آن در بیمارستان بستری می شود . این بیماری ها و جراحات نیز با ارائه ی مدارک و مستندات مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا خواهد بود .

یکی از دلایل غیبت موجه مشمولین فوت اعضای درجه یک خانواده خود و همسرش می باشد . که مدت غیبت برای فوت خانواده درجه یک خود مشمول بیشتر از زمان غیبت برای خانواده همسر وی می باشد .


بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : چگونه معافیت سربازی بگیریم


چنانچه سوالی در زمینه غیبت سربازی دارید با آویژه تماس بگیرید

  • متولدین چه سالی مشمول خدمت سربازی هستند
  • مراحل اعزام به خدمت سربازی

  • توجیه غیبت سربازی
  • اطلاع از محل خدمت سربازی
  • دریافت کد سخا از طریق پیامک
  • استعلام برای دریافت کد سخا
  • پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی
  • استعلام پایان خدمت

  • دریافت رمز سخا
  • کد سخا چیست
  • سامانه سخا سربازی
  • خرید خدمت سربازی ۹۸
  • شرایط خرید سربازی در سال ۹۸
  • خرید خدمت سربازی در سال ۹۸
  • دفترچه نظام وظیفه
  • نظام وظیفه اصفهان
  • کد نظام وظیفه
  • آدرس نظام وظیفه مشهد

یکی دیگر از موارد غیبت مشمولین وارد شدن آسیب های روحی و جسمی و مالی است که در اثر وقوع حوادثی مانند بلایای طبیعی مثل سیل ، زلزله و برخی حوادث دیگر مانند تصادف ، آتش سوزی و سقوط هواپیما می باشد . این مسئله راجع به خانواده ی درجه یک مشمول نیز که نیاز به سرپرستی و حمایت از جانب مشمول دارند  صدق می کند.

مشکلات ادارای که ممکن است در فرآیند اعزام مشمولین رخ داده و از دست مشمول خارج بوده است با ارائه ی صند و مدرک قابل قبول می باشد .

توقیف یا حبس بودن مشمول مشروط بر اینکه توقیف آن ها قبل از وارد شدن به سن مشمولیت بوده باشد مورد قبول واقع می شود .

یکی دیگر از مواردی که مشمول می تواند وارد غیبت شود سرپرستی خانواده ای است که قدرت امرار معاش نداشته و مخارج زندگی به عهده ی مشمول می باشد . در واقع در مواردی که پدر و سرپرست خانواده از کار افتاده یا بیمار است یا در اعتیاد به مواد مخدر درگیر است . مشمول در این مواقع باید نان آور خانه و خانواده باشد .

بیمار بودن همسر و فرزند نیز با ارائه مدارک و مستندات برای توجیه غیبت موثر می باشد .

مواردی دیگر مانند تاریخ عقد و ازدواج یا تاریخ درگیری و طلاق مشمول با تاریخ ورود به غیبت آن یکی باشد نیز می تواند غیبت مشمول را موجه کند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره انتخاب رشته دانشگاه دولتی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد

 

برای مشاوره در زمینه چه افرادی شامل غیبت سربازی می شوند؟

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر
  • ۰
  • ۰
به اشتراک بگذارید
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
میانگین ۴٫۵ رای از تعداد ۲۷

دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور اگر قصد ثبت نام در تکمیل ظرفیت ترم بهمن ماه  و یا ثبت نام ترم مهر دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی یا کارشناسی را دارید و یا در خصوص رشته ها و واحد های این دانشگاه نیاز به مشاوره تلفنی دارید، در ادامه این مطلب با آویژه همراه باشید .

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی یکی از مسائلی است که نمیتوانیم راحت از کنار آن بگذریم اما چند سوال مهم: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی به چه صورتی است ؟ قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور به چه صورتی است ؟ لیست رشته های علمی کاربردی به چه صورتی است؟

اگر اینها سوالات شما هم هست خوب است بدانید که مرکز مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه با مشاورین مجرب خود همیشه در کنار شماست.

دانشگاه جامع علمی کاربردی (University of Applied Sciences)  یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مراکز آموزشی که فاقد تجربه اجرایی هستند، تأسیس شده است .

دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور هر سال در دو دوره در مقاطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور سالانه دو بار برای ورودی های بدون کنکور در ماه های مهر و بهمن، اقدام به پذیرش دانشجو می کند . در این دوره ها، دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام در دوره های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی کنند .

برای اطلاع بیشتر از این موضوع می توانید با مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه در تماس باشید.


بیشتر بخوانید: ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور علمی کاربردی مهر 


ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی (عمومی)

  1. اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  2. ملتزم بودن به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات)
    تبصره ۱ : ملاک وضع کنونی داوطلب در هنگام ثبت نام است
    تبصره ۲ :اقلیت های دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی، از این شرط مستثنی هستند (به شرط عدم تجاهر به نقض احکام اسلامی)
  3. از دیگر شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
    تبصره: در صورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر نظر او احراز شود
  4. نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن بر اساس استعلام های انجام شده
  5. و اما عدم احراز فساد اخلاقی هم جزو شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی است که بسیار مهم است
  6. عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال (در صورت اشتغال قبلی)
  7. برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر هم یکی دیگر از شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی است.

بیشتر بخوانید: امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی 


 

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی(Applied Science) مربوط به اتباع خارجی:

  1. اولین شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی برای اتباع خارجی این است که فقط اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی با داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی زیر مجاز به شرکت در پذیرش های دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشند.
  2. گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت هم جزو شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی است .
  3. دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی مهم برای اتباع خارجی است که حتما باید رعایت شود.
  4. اما شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی که بسیار مهم است کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال ۱۳۹۷-۱۳۹۸ براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
  5. آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور فقط اتباع غیرایرانی مقیم که از مدارس رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران فارغ التحصیل شده اند، با دارا بودن دیپلم رسمی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش مجاز به شرکت در پذیرش دانشگاه می باشند.

  ثبت نام قطعی پذیرفته شدگان نظام جدید در مراکز آموزشی، منوط به ارایه مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید میباشد . اتباع غیر ایرانی پذیرفته شده در هر یک از رشته های تحصیلی منحصرا می بایست واجد شرایط و ضوابط اعلام شده فوق و نیز تابع مقررات آموزشی و دانشجویی موسسه آموزش عالی محل قبولی خود باشند و محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط و رعایت مناطق ممنوعه در هنگام تعیین رشته انتخاب نموده باشند. در غیر این صورت قبولی آنان «کانلمیکن» تلقی گردیده و از ثبت نام و ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.


بیشتر بخوانید: دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای در دانشگاه علمی کاربردی 


تذکر مهم:

جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیر ایرانی در جدول شماره (۱۲ ) مندرج در همین دفترچه درج گردیده است. شایان ذکر است اتباع غیر ایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در این مناطق نمی باشند. یکی از شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی بسیار بسیار مهم برای اتباع خارجی این است که  پذیرش اتباع غیر ایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران نماید از جمله:

کاردانی فنی ایمنی پرواز و زمینی بالگرد، کاردانی فنی ایمنی مترو، کاردانی فنی برق- الکتریک نیروگاه، کاردانی فنی برق- برق خودروهای زرهی، کاردانی فنی برق- برق مترو، کاردانی فنی بهره برداری راه آهن، کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما، کاردانی فنی جمع آوری اطلاعات سیگنالی، کاردانی فنی سیستم های ارتباط و ناوبری هوایی بالگرد، کاردانی فنی سیستم سیگنالینگ و کنترل مترو، کاردانی فنی عمران- سازه های مترو،

کاردانی فنی مکانیک- توربین های گازی، کاردانی فنی مکانیک- مکانیک خودروهای زرهی، کاردانی فنی مکانیک مترو، کاردانی فنی معدن ـ استخراج، کاردانی فنی معدن ـ فراوری سنگ های ساختمانی، کاردانی فنی معدن ـ فراوری مواد معدنی، کاردانی فنی صنایع شیمیایی ـ پالایش گاز، کاردانی فنی ایمنی زمینی فرودگاهی، کاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنی، کاردانی فنی هوانوردی ـ خلبانی PPL ، کاردانی فنی مخابرات ـ ارتباطات داده ها، کاردانی فنی مخابرات ـ کابل و فیبر نوری، کاردانی فنی مکانیک ـ پمپ و کمپرسور، کاردانی فنی مکانیک ـ نیروگاه حرارتی،

کاردانی فنی نفت- عملیات تولید و فراورش، کاردانی فنی نگهداری و تعمیرات (نت) تجهیزات دفاعی ـ موتور و بدنه پهپاد، کاردانی حرفهای امور حفاظت اطلاعات سازمانی، کاردانی حرفه ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی حرفه پیشگیری انتظامی، کاردانی حرفهای تامین فیزیکی اطلاعات، کاردانی حرفه ای جمع آوری اطلاعات نظامی، کاردانی حرفه ای عملیات ویژه انتظامی اکیدا ممنوع می باشد.


بیشتر بخوانید: ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 


  حتما با مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی همراه باشید.

 تذکرمهم:

یکی از شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی  که قابل بیان است این است که اتباع مجاز به انتخاب رشته های مرکز آموزش علمی ـ کاربردی شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و نیز رشته های ارایه شده در مناطق آزاد تجاری، اقتصادی نمی باشند.

چنانچه در حین تحصیل پذیرفته شدگان غیر ایرانی محرز گردد که دانشجو دارای مدرک کاردانی بوده و مجددا در همان مقطع تحصیلی پذیرفته شده است، از ادامه تحصیل ایشان ممانعت به عمل می آید . برای کلیه اتباع خارجی متقاضی ثبتنام و شرکت در پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال ۱۳۹۷ ، در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلام شده،

لازم است در زمان ثبت نام با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس org.sanjesh.www و ورود به لینک مربوط نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام نمایند؛ که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد رهگیری ۱۳ رقمی داده خواهد شد که داوطلب می بایست این کد را دقیقا در محل مخصوصی که در تقاضانامه ثبت نام پیشبینی شده است درج نماید.


بیشتر بخوانید: سوالات متداول دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کارشناسی 


شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی (اختصاصی)(Registration terms):

اولین شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید (فنی و حرفه ای، کار دانش و نظری) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای)

داشتن سایر شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی به صورت اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس جدول شماره (۵٫( برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته های انتخابی،  داشتن شرایط مربوط به وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور، طبق بند (۳-۲) مندرج در دفترچه است.


بیشتر بخوانید: دانشگاه علمی کاربردی و روش های گزینش دانشجو 


قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در تکمیل ظرفیت مقاطع کاردانی و کارشناسی

یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور مقطع کاردانی پیوسته یا فوق دیپلم می باشد و داوطلبان پس از اتمام دیپلم نظام جدید سال سوم رشته های نطری و یا دیپلمه های سه ساله فنی حرفه ای و کاردانش مجاز به ثبت نام هستند .

دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور علاوه بر مقطع کاردانی پیوسته، در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز از بین علاقه مندان به دروس مهارتی و تخصصی دانشگاه علمی کاربردی به پذیرش دانشجو اقدام می نماید .

مقطع کاردانی به کارشناسی که نام دیگر آن کارشناسی ناپیوسته می باشد دوساله بوده و ویژه آن دسته از داوطلبانی است که مقطع کاردانی یا همان فوق دیپلم را در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت سپری کرده باشند .

همینطور در کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی دانشجو پذیرش می کند که درست است تعداد رشته ها کمتر است اما تخصص در آنها بسیار بالاست واما برای ثبت نام در این رشته ها باید سهمیه اشتغال داشته باشیم که بعدا بیان خواهم کرد منظور از سهیه اشتغال در ثبت نام ارشد علمی کاربردی چیست.

شما هم اکنون می توانید جهت آگاهی از لیست رشته ها و واحد های دانشگاه و شرایط ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی با مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه تماس حاصل فرمایید.


بیشتر بخوانید: دانشگاه علمی کاربردی – معرفی و انواع پذیرش و مقاطع تحصیلی 


مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی برای تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور علمی کاربردی

قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

یکی از قوانین ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی  شاغل بودن است. در واقع پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی به دو صورت سهمیه آزاد و سهمیه شاغل انجام می شود. قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی طوری است که نیازی به حضور دانشجو در کلاس درس نیست، به همین علت، دانشگاه علمی کاربردی می تواند برای افراد شاغل و کارمندان که نمی توانند در کلاس شرکت کنند، مناسب می باشد البته این قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی به این منظور نیست که کلاس حضوری ندارند.

در قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی، اگر داوطلبی می خواهد خود را شاغل معرفی کند، باید حتما رشته های مرتبط به شغل و حرفه خود را انتخاب کند. داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی می توانند، کد اشتغال خود را از جدول شماره ۵ دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ( کدهای ۱۰۱ الی ۲۱۱) انتخاب کنند.

دومین قدم در ثبت نام بدون کنکور علمی کاربری

افرادی که در مرحله اول ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته شوند می بایست قبل از ورود به دانشگاه ثبت نام ۷ مرحله ای خود را در سایت هم اوا که مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام دهند. برای رعایت قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی می بایست ابتدا تمام مدارک اولیه شامل تصویر صفحات شناسنامه،تصویر پشت و روی کارت ملی، تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت برای اقایان، تصویر مدرک دیپلم خود را اسکن کرده که این مدارک را در سایت هم اوا آپلود نمایند. و بعد از تکمیل نمودن اطلاعات اولیه در سایت هم آوا نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام نمایند.

بدیهی است تا زمانی که ثبت نام در سایت هم اوا تکمیل نشود نمی توان به واحد قبولی خود مراجعه کرد و لذا پذیرفته شدگان محترم می توانند جهت ثبت نام ۷ مرحله ای خود در سایت هم اوا با کارشناسان ما تماس داشته باشند.

 مرکز مشاوره تحصیلی آویژه:

من به عنوان یک مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه پیشنهاد می کنم حتما قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی را به خوبی آموزش ببینید. اگر با خوندن این متن باز هم با قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی مشکل دارید نگران نباشید مرکز مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه  به عنوان مشاور تحصیلی همیشه در کنار شماست.


بیشتر بخوانید: چگونه از کد اشتغال دانشگاه علمی کاربردی استفاده کنیم؟ 


زمان ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در مرحله تکمیل ظرفیت

دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور هر ساله در اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه از طریق سایت سنجش به وسیله ی انتخاب رشته و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (Educational records) برای ترم مهرماه اقدام به پذیرش دانشجو می کند .

معمولا ظرفیت های زیادی از واحد های علمی کاربردی تکمیل نمی شوند و از علل مختلف آن می توان به مدت زمان کوتاه انتخاب رشته نام برد . که متاسفانه اغلب داوطلبان موفق به ثبت نام در مرحله اینترنتی و انتخاب رشته نخواهند شد .

لذا دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام دانشجویان خود راه دیگری را به نام تـکمیـل ظـرفیت قرار داده است که از طریق مرکز مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه دانش صورت می گیرد و شما می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید .

دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای تماس با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه جهت مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور از طریـق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تهران ۹۰۹۲۳۰۵۴۴۵ و سایراستانها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ از سراسر ایران تماس حاصل فرمایید.


بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین رشته های دانشگاه علمی کاربردی 


مدارک لازم برای ثبت ‌نام بدون کنکور علمی کاربردی

شش قطعه عکس همانند عکس پرسنلی پشت سفید تمام رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری.

۲ -اصل شناسنامه جهت مطابقت با تصویر بارگذاری شده بر روی سامانه.

۳ -اصل کارت ملی جهت مطابقت با تصویر بارگذاری شده بر روی سامانه.

۴ -اصل مدرک فوق دیپلم و یا کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقالب فرهنگی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش.

۵ -اصل کاربرگ شماره ۱۰۳( فرم تاییدیه معدل) (Verification form) جهت دانش آموختگانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادرنشده است. مانند تصویر زیر:

مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی (بررسی مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی)

۶ -اصل کاربرگ شماره ۱۰۱( گواهی اشتغال به کار) (Certificate of employment) با امضا و مهر بالاترین مقام مسئول، آخرین فیش حقوقی و آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر انجام کار ) برای پذیرفته شدگان سهمیه شاغل(حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار برای شاغلین نیروهای مسلح از یگان مربوط برای پذیرفته شدگان متقاضی استفاده از سهمیه شاغلین.

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در مرکز مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه

 

۷ -مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان برادر را با توجه به بند (۳-۲ )مقررات وظیفه عمومی مندرج در صفحه های ۴ و ۵ دفترچه راهنمای پذیرش مهرماه سال ۱۳۹۷ و پیوست ۱ راهنمای مرحله تکمیل ظرفیت (شماره ۴۶۷۰۸/۹۷/م مورخ ۱۶/۱۱/۹۷ ) مشخص نماید.

تذکر: “پذیرفته شدگان می بایست قبل از مراجعه به مرکز آموزشی کلیه امور مربوط به ثبت نام اینترنتی از قبیل تکمیل اطالعات فردی، بارگذاری عکس و فرم های مربوط را انجام دهند”.

تذکر مهم:

چنانچه به هر دلیلی بارگذاری برخی مدارک در سامانه امکانپذیر نباشد الزم است در زمان ثبت نام ضمن ارائه اصل مدارک به کارشناس آموزش تا پایان نیمسال اول تحصیلی مدارک مذکور در سامانه بارگذاری گردد. در صورت عدم بارگذاری به موقع مدارک در سامانه پیغامی مبنی بر نقص مدرک تحصیلی و الزام بارگذاری مدارک ناقص تا جلسه آخر کلاس نمایش داده خواهد شد. بدیهی است عدم

بارگذاری مدارک ناقص در سامانه در نیمسال اول تحصیلی منجر به عدم صدور کارت ورود به جلسه برای امتحانات پایان نیمسال خواهد بود

دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور  بدیهی است این مدارک در مرکز علمی کاربردی با دقت نظر بالا کنترل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی 


شهریه دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور چقدر است؟

در سال گذشته، شهریه ثابت در واحد های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای مقطع کاردانی بین ۳۶۰ تا ۴۲۰ هزار تومان و شهریه متغیر بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

این میزان شهریه در مقایسه با دانشگاه های دیگر ارایه دهنده مقطع کاردانی پایین ترین شهریه بوده و علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع فوق دیپلم در صورتیکه میزان شهریه پرداختی برای آنان اهمیت دارد، یکی از گزینه های اصلی آنان دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور می باشد.

به همین ترتیب، شهریه ثابت دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کارشناسی، بین ۳۶۵ تا ۴۲۵ هزار تومان و شهریه متغیر بین ۳۲۰ تا ۵۵۰ هزار تومان بوده است.

البته این میزان با توجه به افزایش سالانه شهریه های دانشگاه علمی کاربردی (Applied science university tuition)، احتمالا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد.

هر چند باید توجه داشته باشید که دانشگاه علمی کاربردی هر یک از رشته های تحصیلی خود را در چهار گروه آموزشی تقسیم کرده که هر یک از زیر گروه های آموزشی شرایط خاصی را از نظر شهریه دارا می باشد . همچنینرشته های مختلف و گرایش های متعدد موجود در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور دارای واحد های درسی نظری، عملی و تحصصی ویژه ای هستند که باید برای پیش بینی دقیق شهریه چارت درسی آنان به دقت بررسی شود.

برای اطلاع دقیق از این موضوع می توانید با مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 


ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

مهمان شدن و انتقالی در دانشگاه علمی کاربردی

جدولی در سایت علم کاربردی مبنی بر درخواست مهمان شدن یا انتقالی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که به صورت زیر است

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

 

اما چرا مهمان شویم؟ گاهی اوقات بنا به دلایلی مجبور به تغییر محل زندگی خود هستیم مثلا اگر به عنوان انتقالی شغل ما را به شهر دیگری منتقل کنند ما به اجبار باید محل زندگی فعلی خود را ترک کرده و برای کار به محل جدید برویم اما تمامی دانشگاه های سراسر کشور ازجمله دانشگاه علمی کاربردی تصمیم بر این گرفتند که برای رفاه حال تمامی دانشجویان این قانون را وضع کنند تا در هر جایی که هستند درس بخوانند اما اگر متوجه موضوع نشده اید حتما با مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه با شماره  ۹۰۹۲۳۰۵۴۴۵برای تهرانی های عزیر  و ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ برای داوطلبین سایر استان ها تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی بدون کنکور به چه صورتی است؟

آیا مدرک ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی معتبر است؟

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است , تمامی ضوابط و مقررات آموزشی آن مطابق با چهارچوب های و قوانین آن وزارتخانه بوده مدرک تحصیلی آن نیز از سوی آن وزاتخانه صادر می کردد .بنا بر این اعتبار مدارک اخذ شده از این دانشگاه برای ادامه تحصیل و سایر موارد مانند دانشگاه های دیگر وزارت علوم می باشد.

قوانین و نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

آیا امکان تغییر رشته پس از قبولی در ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی وجود دارد؟

مطابق با ماده ۲۸ مجموعه قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه، دانشجوی دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته با داشتن شرایط زیر می‌تواند حداقل شش هفته پیش از شروع نیم‌سال تحصیلی بجز اولین نیم‌سال تحصیلی و صرفاً در تابستان نسبت به ارایه درخواست خود به گروه آموزشی مرکز اقدام نماید. شورای آموزشی مرکز با ارسال مدارک (فهرست سازمان سنجش، وضعیت تحصیلی دانشجو و تکمیل کاربرگ مربوطه) نسبت به ارسال موضوع به کمیسیون  بررسی موارد خاص واحد استانی ظرف مدت ۷۲ ساعت اقدام می‌نماید. کمیسیون بررسی موارد خاص واحد استانی نیز می‌تواند درخصوص تغییررشته یا گرایش تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط زیر، اقدام نماید:

  • تبصره ۱-  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان مرکز
  • تبصره ۲-  کمتر نبودن معدل کل دانشجو از معدل کل پایین‌ترین فرد پذیرفته شده در سهمیه و رشته مورد تقاضا در همان نیم‌سال تحصیلی پذیرفته شده.
  • تبصره ۳- امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات تحصیلی مجاز باقی‌مانده.
  • تبصره ۴- تغییر رشته از رشته‌های متمرکز به رشته‌های نیمه متمرکز امکان پذیر نیست.
  • تبصره ۵-  دانشجو در هریک از مقاطع تحصیلی، تنها یک بار می‌تواند تغییر رشته دهد.

بیشتر بخوانید: شرایط تغییر رشته در مقاطع دانشگاهی 


اطلاعات مفید و کوتاه در رابطه با دانشگاه علمی کاربردی:

با توجه به توسعه دانشگاه های علمی و کاربردی خوش نودیم که خبر ورود مقطع کارشناسی ارشد به این دانشگاه از سال ۹۸  را به شما خبر دهیم.

اما در رابطه با خبر بعدی که تعداد دانشجویان این موسسه علمی است باید بگویم تعداد دانشجویان در کل کشور با روند کاهشی رو برو بوده است اما خوشبختانه در دانشگاه علمی کاربردی این روند ۱۵ درصد به صورت افزایشی بوده است.

همینطور معدل دانشجویان این مرکز آموزشی هم باید بگوییم؛ در دانشگاه معدل یک نمره‌ افزایش پیدا کرده است و این موضوع خوشایندی‌ برای ما در بدنه دانشگاه است. و در نهایت در خصوص جذب مدرسان‌ در دانشگاه علمی کاربردی باید بگویم: فراخوانی‌ به استان‌های سراسر کشور ارسال شده است که از طریق آن مدرسان‌ را در دانشگاه جذب می کنیم و بر اساس این فراخوان از مجموع ۴۶ هزار نفری که در آزمون شرکت کرده‌ اند حدود ۸ هزار نفر به عنوان مدرس‌ در دانشگاه علمی کاربردی تدریس خواهند کرد البته این ازمون برای تمامی واحد های موجود در کل کشور می باشد.

آیا ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی واقعیت دارد؟


بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 


لیست رشته های کاردانی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ۹۸ (Applied Scientific Applied List 98)

  • کاردانی حرفه ای معماری داخلی
  • کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی به اصطلاحی عکاسی
  • کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی یا همان رشته معروف گرافیک
  • کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی (نقاشی)
  • کاردانی حرفه ای نقاشی ایرانی
  • کاردان فنی رسانه
  • کاردانی فنی کامپیوتر یا همان سیستم های کامپیوتری
  • کاردانی برنامه سازی کامپیوتری
  • کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – غذایی
  • کاردان حرفه ای خدمات پس از فروش خودرو
  • کاردانی حرفه ای مدیریت امور اداری
  • کاردانی حرفه ای مدیریت امور تشریفات
  • کاردانی حرفه ای مدیریت امور دفتری
  • کاردان حرفه ای تبلیغات
  • کاردانی انیمیشن
  • کاردانی حرفه ای خوشنویسی
  • کاردانی حرفه ای امور فرهنگی
  • کاردان حرفه ای حقوق زیر شاخه حقوق ثبتی
  • کاردانی حرفه ای حقوق زیر شاخه خدمات قضایی
  • کاردانی حرفه ای حقوق گرایش شورای حل اختلاف
  • کاردانی حرفه ای حقوق گرایش نگارش حقوقی
  • کاردانی حرفه ای فراورد ه های بیولوژیک
  • کاردانی تاکسی رانی
  • کاردانی مدیریت خدمات بندری
  • کاردانی فنی برق گرایش توزیع
  • کاردانی فنی رسانه گرایش ارتباطات فنی
  • کاردانی حرفه ای تربیت مربی مهدکودک
  • کاردانی حرفه ای امور تعاون
  • کاردانی حرفه ای امور حج و زیارت
  • کاردانی فنی رسانه گرایش روستایی
  • (ICT) تجهیزات صدا برداری
  • کاردانی فنی فناوری اطلاعات گرایش اینترنت و شبکه های گسترده
  • کاردانی فنی فناوری اطلاعات گرایش خدمات الکترونیکی شهر
  • کاردانی فنی صنایع غذایی گرایش شیر و فراورده های لبنی
  • کاردانی فنی سیستم سیگنالینگ و کنترل مترو
  • کاردانی حرفه ای میهمانداری هواپیما
  • کاردانی حرفه ای بازرگانی گرایش مشاوره حقوقی اصناف
  • کاردانی حرفه ای حقوق گرایش ارشاد و معاضدت قضایی
  • کاردانی فنی فناوری ارتباطات و اطلاعات
  • کاردانی حرفه ای روابط عمومی
  • کاردانی حرفه ای مدیحه و مرثیه سرایی
  • کاردانی حرفه ای مروج اندیشه و تربیت اسلامی
  • کاردانی حرفه ای موسیقی گرایش آواز ایرانی
  • کاردانی حرفه ای موسیقی گرایش نوازندگی ساز ایرانی
  • کاردانی حرفه ای نوازندگی ساز کلاسیک
  • کاردانی حرفه ای بازیگری
  • کاردانی فنی کنترل
  • کاردانی فنی مخابرات گرایش کابل و فیبرنوری
  • کاردانی حرفه ای سینما گرایش تدوین فیلم
  • کاردانی حرفه ای سینما گرایش تصویر برداری
  • کاردانی حرفه ای سینما گرایش جلوه های ویژه
  • کاردانی حرفه ای سینما گرایش فیلم سازی
  • کاردانی حرفه ای سینما گرایش فیلم نامه نویسی

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی


تذکر مهم:

من به عنوان یک مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه پیشنهاد می کنم حتما این لیست رشته ها را کامل مطالعه کنید

  • کاردانی حرفه ای گریم
  • کاردانی فنی مخابرات مترو
  • کاردانی فنی نگهداری و تعمیرات برق
  • کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری
  • کاردانی حرفه ای امور فرهنگی گرایش ویراستاری
  • کاردانی حرفه ای امور کتابداری و اطلاع رسانی
  • کاردانی حرفه ای امور فرهنگی گرایش امور موزه
  • کاردانی حرفه ای تربیت مربی قرآن کریم
  • کاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی
  • کاردانی حرفه ای تربیت مربی آموزش های شهروندی
  • کاردانی حرفه ای ایمنی و بهداشت واحدهای صنفی
  • کاردانی حرفه ای مدیریت گرایش سرپرستی توزیع کالا و خدمات
  • کاردانی حرفه ای مدیریت گرایش لجستیک و زنجیره تامین
  • کاردانی حرفه ای امور دهیاری و شوراها
  • کاردانی حرفه ای تربیت مربی کودکان با نیازهای ویژه
  • کاردانی حرفه ای تربیت مربی کودکان کم شنوا و ناشنوا
  • کاردانی حرفه ای عکاسی خبری، کاردانی حرفه ای کمک کارگردانی
  • کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی گرایش آثار دیداری و شنیداری
  • کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی گرایش آثار مکتوب و متون رسمی

مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی برای انتخاب رشته درست


بیشتر بخوانید: نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی سال – مدارک ثبت نام 


لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ۹۸

  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابداری بانکی
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابداری دولتی
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابدار ی مالی
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابداری مالیاتی
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابرسی
  • کارشناسی حرفه ای سینما گرایش تدوین فیلم
  • کارشناسی حرفه ای سینما گرایش تصویربرداری
  • کارشناسی حرفه ای سینما گرایش فیلم سازی
  • کارشناسی حرفه ای سینما گرایش کارگردانی
  • کارشناسی حرفه ای عکاسی گرایش تبلیغات
  • مهندسی فناوری ارتباطات رسانه ای
  • مهندسی فناوری شبکه های توزیع برق
  • مهندسی فناور ی کنترل گرایش ابزار دقیق
  • مهندسی فناوری کنترل گرایش فرایند
  • مهندسی فناوری مخابرات مترو
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش امنیت اطلاعات
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک
  • مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعات دیتا
  • مهندسی فناوری الکترونیک صنعتی
  • مهندسی فناوری اویونیک هواپیما
  • مهندسی فناوری برق مترو

بیشتر بدانید: انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل چه نکاتی می شود ؟

بدون کنکور

تذکر مهم:

من به عنوان یک مشاوره ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی پیشنهاد می کنم حتما این لیست رشته ها را کامل مطالعه کنید

  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش رسانه
  • مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری
  • مهندسی فناوری صنایع شیمیایی
  • مهندسی فناوری صنایع لاستیک
  • کارشناسی حرفه ای امور گمرکی
  • کارشناسی حرفه ای حقوق بیمه
  • کارشناسی حرفه ای عکاسی خبری
  • کارشناسی حرفه ای گریم گرایش چهره پردازی
  • کارشناسی حرفه ای مجری گری
  • کارشناسی حرفه ای عکاسی گرایش مد و پوشاک
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش طراحی صفحات وب
  • کارشناسی حرفه ای مترجمی گرایش خبر انگلیسی
  • مهندسی فناور ی تجهیزات پزشکی گرایش اتاق عمل
  • کارشناسی حرفه ای مترجمی همزمان انگلیسی
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش برنامه نویسی تحت وب
  • مهندسی فناور ی اطلاعات گرایش خدمات رایانه ای در شهرداری
  • مهندس ی فناور ی ICT گرایش از سیستم های مخابراتی
  • کارشناسی حرفه ای هنرهای نمایشی گرایش تئاتر کاربردی
  • کارشناسی حرفه ای هنرهای نمایشی گرایش طراحی صحنه
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت امور نمایشگاهی
  • کارشناسی حرفه ای تربیت مربی امور فرهنگی کودک و نوجوان
  • مهندسی فناوری تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی
  • کارشناسی حرفه ای روابط عمومی گرایش الکترونیک
  • کارشناسی حرفه ای روابط عمومی گرایش امور رسانه
  • کارشناسی حرفه ای علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  • کارشناسی حرفه ای مد یریت اسناد و مدارک
  • کارشناسی حرفه ای خبرنگاری گرایش اجتماعی و فرهنگی
  • کارشناسی حرفه ای خبرنگاری گرایش سیاسی و اقتصادی
  • کارشناسی حرفه ای انیمیشن گرایش کارگردانی
  • کارشناسی حرفه ای خبرنگار ی گرایش ورزشی
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابداری خدمات و آثار فرهنگی و هنری
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابداری خدمات و تولیدات صنعتی
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری گرایش حسابداری خدمات و تولیدات کشاورزی

 صبر کنید اینجا درست همان ته خط معروف نیست. اگر سوال های دیگری دارید حتما جواب سوالات تحصیلی خود را با مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی آویژه پیدا کنید.

 

برای مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر
  • ۰
  • ۰
به اشتراک بگذارید
به این مطلب امتیاز دهید

دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد برای دو مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت جداگانه منتشر می شود که ما در ادامه قصد داریم دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی را بررسی کنیم . در ادامه همراه ما باشید تا از لیست دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی بیش تر بدانیم و با جزییات آن بیش تر آشنا شویم .

دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد و شرایط عمومی برای ثبت نام کارشناسی

اﻋﺘﻘﺎد و اﻟﺘﺰام ﻋﻤﻠـﯽ ﺑـﻪ اﺳـﻼم و ﯾـﺎ ﯾﮑـﯽ از ادﯾـﺎن ﺗﺼﺮﯾﺢ ﺷﺪه در ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان

ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﻋﻨﺎد ﺑﺎ ﻧﻈﺎم ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان که شامل

  • مبارزه مسلحانه با نظام
  • داشتن وابستگی تشکیلاتی
  • پرداخت کمک های مالی به گروهک ها
  • تبعیت از ادیان ساختگی
  • نداشتن فساد اخلاقی شامل اعتیاد و فحشاء

می باشد .

  • داشتن توانایی جسمی برای تحصیل در رشته های انتخابی
  • رعایت کلیه مقررات دانشگاه
  • نداشتن تعهد دانشگاه در قبال خوابگاه و امکانات

دانشجویان دانشگاه آزاد امکان جابه جایی ، مهمان شدن و … را نخواهند داشت .

توجه : شهریه واحدهای پردیس و بین المللی دو برابر واحدهای داخلی دریافت می شود

دفرتچه ثبت نام آزاد بدون کنکور


بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور و مراحل آن


شرایط اختصاصی تحصیل در دانشگاه آزاد برای مقطع کار شناسی

  1. داﺷﺘﻦ دﯾﭙﻠﻢ ﮐﺎﻣﻞ ﻧﻈﺎم ﻗﺪﯾﻢ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﯾﺎ ﮔﻮاﻫﯽ ﭘﺎﯾـﺎن دوره ﭘﯿﺶداﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻧﻈﺎم ﺟﺪﯾﺪ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ اﻟﺰاﻣﯽ اﺳﺖ
  2. دارﻧﺪﮔﺎن دﯾﭙﻠﻢ ﻓﻨﯽ و ﺣﺮﻓﻪای و ﮐﺎرداﻧﺶ ﻧﻈﺎم ﺟﺪﯾﺪ ﮐﻪ ﻓﺎﻗﺪ ﻣﺪرک ﭘﯿﺶداﻧﺸﮕﺎﻫﯽ و ﯾﺎ ﻣﺪرک ﮐﺎرداﻧﯽ ﻣـﯽ ﺑﺎﺷـﻨﺪ  ﺣﻖ ﺛﺒﺖﻧﺎم در اﯾﻦ دوره را ﻧﺪارﻧﺪ.
  3. ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن دورهﻫـﺎی ﮐـﺎرداﻧﯽ اﻋﻢ از ﭘﯿﻮﺳـﺘﻪ و ﻧﺎﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﻏﯿﺮﻣﺸﻤﻮل ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم در اﯾﻦ دوره ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ.
  4. ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن دورهﻫﺎی ﮐﺎرداﻧﯽ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷـﮑﯽ ﻏﯿـﺮ ﻣﺸﻤﻮل ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم در رﺷﺘﻪﻫﺎی دﯾﮕـﺮ  در ﻣﻘـﺎﻃﻊ ﺑـﺎﻻﺗﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻣﺸﺮوط ﺑﺮ آن ﮐﻪ ﺗﻌﻬﺪات ﺧﺪﻣﺖ ﺧﻮد را ﺑﻪ وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ، درﻣﺎن و آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ اﻧﺠﺎم داده ﺑﺎﺷـﻨﺪ ، ﺑـﺪﯾﻬﯽ  اﺳﺖ اﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ از ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن، ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺛﺒﺖﻧـﺎم در  ﻣﺤـﻞ  داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻮاﻫﯽ ﭘﺎﯾـﺎن ﻃـﺮح   ﻧﯿـﺮوی اﻧﺴـﺎﻧﯽ را اراﺋـﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
  5. اﻓﺮاد ﻣﺸﻤﻮﻟﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼً در داﻧﺸـﮕﺎه ﺗﺤﺼـﯿﻞ ﻧﻤـﻮده و  اﺧﺮاج ﺷﺪه ﯾﺎ از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻣﻨﺼﺮف ﮔﺮدﯾﺪه اﻧﺪ و ﺗﺤﺼﯿﻼت آﻧﺎن ﻧﺎﺗﻤﺎم ﻣﺎﻧﺪه و ﯾﺎ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺪرک ﻣﻘﻄﻊ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗـﺮ ﺷـﺪه اﺳﺖ ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﮕـﺮ اﻓـﺮادی ﮐـﻪ ﻣﻮﻓـﻖ ﺑـﻪ  درﯾﺎﻓﺖ ﮐﺎرت ﭘﺎﯾﺎن ﺧﺪﻣﺖ ﯾﺎ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ داﺋﻢ از ﺧﺪﻣﺖ وﻇﯿﻔـﻪ  ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  6. ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ درﯾﺎ و درﯾﺎﻧﻮردی ﺑﺎﯾﺪ علاوه بر داﺷﺘﻦ ﺳﻼﻣﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﺟﺴﻤﯽ از ﻧﻈﺮ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ، ﮐﻮررﻧﮕﯽ ﮐﺎﻣﻼً ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  7. ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎی ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ و ﻋﻠﻮم ورزﺷـﯽ ﺑﺎﯾـﺪ  ﺿﻤﻦ ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺖﻫﺎی ﺣﺎد ﺟﺴﻤﯽ، ﺑﯿﻤﺎری ﻗﻠﺒﯽ و ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻧﯿﺰ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﻻزم اﺳﺖ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺟﺴﻤﯽ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑـﺎ اﯾـﻦ   رﺷﺘﻪ را ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻧﻈﺮ ﻣﺤﻞ داﻧﺸـﮕﺎﻫﯽ دارا ﺑﺎﺷـﻨﺪ در ﻏﯿـﺮ اﯾـﻦ  ﺻﻮرت از ﺛﺒﺖﻧﺎم و اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ آﻧـﺎن در ﻣﺤـﻞ داﻧﺸـﮕﺎﻫﯽ  ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﺪ.
  8. ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻧﻤﺎﯾﺶ ـ ﺑـﺎزﯾﮕﺮی و ﻧﻤـﺎﯾﺶ ﮐﺎرﮔﺮداﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺿﻤﻦ ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿـﺖ ﻫـﺎی ﺣـﺎد ﺟﺴـﻤﯽ،   ﺑﯿﻤﺎریﻫﺎی ﻗﻠﺒﯽ و ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻧﯿﺰ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷـﻨﺪ و دارای ﺳـﻼﻣﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ، ﺷﻨﻮاﯾﯽ و ﮐﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ در ﻏﯿـﺮ اﯾـﻦ ﺻـﻮرت از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ آﻧﺎن ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﺪ.
  9. از ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ در ﻣﺤﻞ داﻧﺸـﮕﺎﻫﯽ اﻧﺘﺨـﺎﺑﯽ،  آزﻣﻮن ﻋﻤﻠﯽ و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣـﺪ و در ﺻـﻮرت   ﻗﺒﻮﻟﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﻣﺤﻞ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﻟﺬا درﯾﺎﻓﺖ رﺳﯿﺪ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﺑﺮای اﯾﻦ رﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﭘﺬﯾﺮش در اﯾﻦ رﺷﺘﻪ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ.

بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد و ظوابط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی

ﺿﻮاﺑﻂ ﭘﺬﯾﺮش داﻧﺸﺠﻮ : در اﯾﻦ روش ﻣﻌﺪل ﮐﺘﺒﯽ داوﻃﻠﺒﺎن واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣـﻼک و  ﻣﺒﻨﺎی ﭘﺬﯾﺮش ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد و اﺳﺎﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘـﻪ ﺷـﺪﮔﺎن در ﯾـﮏ   ﻣﺮﺣﻠﻪ و ﺑﻪ ﻃﻮر ﯾﮑﺠﺎ اﻋﻼم ﻣﯽﮔﺮدد.

ﻫـﺮ داوﻃﻠـﺐ ﺑﺮاﺳـﺎس ﻣﻌﺪل ﮐﺘﺒﯽ  دﯾﭙﻠﻢ ﺑﻪ اوﻟﯿﻦ ﮐﺪ رﺷﺘﻪ/ﻣﺤﻞ اﻧﺘﺨﺎﺑﯽ ﮐﻪ از ﻧﻈـﺮ  ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺮﺗﺮی دارد در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﯿﻨـﯽ ﮐـﻪ ﺷـﺮاﯾﻂ  ﻣﺸﺎﺑﻪ وی را دارﻧد در ﺻﻮرت وﺟﻮد ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

ﺗﺒﺼﺮه : از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮش داوﻃﻠﺒﺎن ﺻـﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳـﺎس ﺳـﻮاﺑﻖ  ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﻌﺪل ﮐﺘﺒﯽ دﯾﭙﻠﻢ  ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد و ﻧﻈـﺮ ﺑـﻪ اﯾـﻦ ﮐـﻪ     دروس اﻣﺘﺤﺎﻧﯽ داوﻃﻠﺒﺎن دﯾﭙﻠﻤﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻮع دﯾﭙﻠﻢ آﻧﺎن رﯾﺎﺿﯽ، ﺗﺠﺮﺑﯽ، اﻧﺴﺎﻧﯽ و  …ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ ﻟﺬا ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻧﻮع دﯾﭙﻠﻢ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎ ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﮐﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ آن ﻣﯽﺷﻮد ﻣﺘﻔﺎوت ﺑﺎﺷﺪ، درﺻﺪ اﻋﻤـﺎل  ﻣﻌﺪل ﮐﺘﺒﯽ ﻣﺘﻔﺎوت ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد . برای اطلاع از این درصدها می توانید با مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید .


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد و نکته هایی که باید در مورد آن بدانید


دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی و تذکرات مهم در آن

– ﻣﻨﺪرﺟﺎت ﻓﺮم ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎﯾﺪ دﻗﯿﻖ و ﺻـﺎدﻗﺎﻧﻪ ﺗﮑﻤﯿـﻞ  ﺷﻮد.

– ﻣﺴــﺌﻮﻟﯿﺖ ﺻــﺤﺖ ﮐﻠﯿــﻪ ﻣﻨــﺪرﺟﺎت ﺗﮑﻤﯿــﻞ ﺷــﺪه  ﻣﻨﺪرﺟﺎت ﻓﺮم ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ( ﺑﻪ ﻋﻬﺪه داوﻃﻠﺐ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

– ﭘﺲ از ﭘﺎﯾﺎن ﻣﻬﻠﺖﻫﺎی ﻣﻘﺮر ﺛﺒﺖﻧﺎم اﻋﻤﺎل ﻫـﯿﭻ ﮔﻮﻧـﻪ   ﺗﻐﯿﯿﺮی در ﻣﻨﺪرﺟﺎت ﻓـﺮم ﺗﻘﺎﺿـﺎﻧﺎﻣﻪ ﺛﺒـﺖ   ﻧـﺎم اﻣﮑـﺎن  ﭘـﺬﯾﺮ  ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾـﺪ در زﻣـﺎن ﺗﮑﻤﯿـﻞ اﻃﻼﻋـﺎت  ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ ﻧﻬﺎﯾﺖ دﻗﺖ را ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﯿﺮد.

– داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻣﻌﺪل ﮐﺘﺒﯽ دﯾﭙﻠﻢ ﺧﻮد را دﻗﯿﻘﺎً ﻣﻄﺎﺑق ﻣﻌﺪل ﻣﻨﺪرج در ﻣﺪرک ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻠﯽ درج ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﭼﺮا ﮐﻪ در ﺻــﻮرت ﻣﻐــﺎﯾﺮت اﻋﻼﻣــﯽ ﺑــﺎ ﻣﻌــﺪل ﻣﻨــﺪرج در ﻣــﺪرک   ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻠﯽ از ﺛﺒﺖﻧﺎم و اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻓﺮد ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

– ﻫﺮ ﻣﻮﻗﻊ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮد ﮐﻪ داوﻃﻠﺐ ﺣﻘﺎﯾﻘﯽ را ﮐﺘﻤـﺎن ﻧﻤﻮده ﯾﺎ واﺟﺪ ﯾﮑﯽ از ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﻨﺪرج در اﯾﻦ دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ در ﻫـﺮ ﻣﺮﺣﻠـﻪ اﻋـﻢ از ﺛﺒـﺖ  ﻧـﺎم، در ﺣـﯿﻦ ﺗﺤﺼﯿﻞ و …. ﻣﺤﺮوم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.


بیشتر بخوانید: قوانین پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی


دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد

مرکز مشاوره تحصیلی آویژه جهت ارائه مشاوره در تمام موارد مربوط به ثبت نام دانشگاه آزاد خدمت رسانی می کند:

  • زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

  • دانلود دفترچه بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۸
  • دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • ثبت نام کنکور ۹۸
  • ثبت نام کنکور ازاد
  • ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد
  • ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

  • مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۹۷-۹۸
  • لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • دفترچه بدون ازمون دانشگاه ازاد
  • دفترچه دانشگاه آزاد ۹۸
  • رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران ۹۷ ۹۸
  • رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد
  • سایت دانشگاه آزاد
  • ثبت نام دانشگاه آزاد
  • نتایج دانشگاه آزاد
  • پورتال دانشگاه ازاد
  • زمان ثبت نام دانشگاه آزاد ۹۸
  • ثبت نام رشته های بدون کنکور
  • دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور ۹۸

  • ثبت نام کنکور سراسری ۹۸
  • ثبت نام کنکور ۹۸
  • ثبت نام کنکور ۹۸
  • سازمان سنجش سراسری
  • دفترچه ثبت نام کنکور ۹۸
  • ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۸
  • سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  • زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۷-۹۸
  • ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸
  • ثبت نام کنکور سراسری

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی


دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد و مقررات وظیفه عمومی در مقطع کارشناسی

ﺑﺮاﺳــﺎس ﻣﻘــﺮرات و آﯾــﯿﻦ ﻧﺎﻣــﻪﻫــﺎی ﻣﻮﺟــﻮد ﺑــﻪ ﮐﻠﯿــﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﺸﻤﻮل ﺧﺪﻣﺖ وﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤـﻮﻣﯽ ﮐـﻪ دارای ﺷـﺮاﯾﻂ  ﻻزم ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در ﻃـﻮل ﻣـﺪت ﻣﺠـﺎز ﺗﺤﺼـﯿﻞ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ زﻣﺎن ﻓﺮاﻏﺖ از ﺗﺤﺼﯿﻞ داده ﻣﯽﺷﻮد.

ﻻزم ﺑﻪ ﯾﺎدآوری اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﺸـﻤﻮل ﺧـﺪﻣﺖ وﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﮐﻪ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﻻزم ﺑﺎﺷﻨﺪ در ﻧﻈـﺎم آﻣﻮزﺷـﯽ  ﭘﺎره وﻗﺖ ﻧﯿﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ ﺗﻤﺎم وﻗﺖ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داده ﻣﯽﺷﻮد. ﺳﻨﻮات ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ اﻓﺮاد ﻣﺸﻤﻮل در دوره   ۵ﺳﺎل ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺑﺮاﺳﺎس اﻋﻼم رﺳﻤﯽ ﺳـﺎزﻣﺎن وﻇﯿﻔـﻪ ﻋﻤـﻮﻣﯽ ﻧﯿـﺮوی    ﺑﺮای ﺷـﺮﮐﺖ   «ﻣﺮد» اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان، داوﻃﻠﺒﺎن در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﺬﯾﺮش داﻧﺸـﺠﻮ  ﺑﺮاﺳـﺎس ﺳـﻮاﺑﻖ ﺗﺤﺼـﯿﻠﯽ   ، ﻻزم اﺳﺖ ﯾﮑﯽ از ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺸﺮوﺣﻪ ذﯾﻞ را دارا ﺑﻮده و ﮐﺪ ﻣﺮﺑﻮﻃـﻪ  را در ﻓﺮم ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ درج ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

  1. داﺷﺘﻦ ﮐﺎرت ﭘﺎﯾﺎن ﺧﺪﻣﺖ.
  2. داﺷﺘﻦ ﮐﺎرت ﻣﻌﺎﻓﯿـﺖ داﺋـﻢ )ﮐﻔﺎﻟـﺖ، ﭘﺰ ﺷـﮑﯽ، اﯾﺜﺎرﮔﺮان و ﻣﻮارد ﺧﺎص
  3. داشتن ﺑﺮگ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﻣﻮﻗﺖ ﺑﺪون ﻏﯿﺒﺖ پزشکی، کد ﮐﻔﺎﻟﺖ و ﺳﺎﯾﺮ …( در ﻣﺪت اﻋﺘﺒﺎر آن ﻣﺸﺮوط ﺑـﻪ اﯾـﻦ ﮐـﻪ از ﺗﺎرﯾﺦ اﺧﺬ ﻣﺪرک دﯾﭙﻠﻢ ﯾﺎ ﭘﯿﺶداﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺗﺎ زﻣﺎن ﭘـﺬﯾﺮش در  داﻧﺸﮕﺎه ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﺳﺎل ﺳﭙﺮی ﻧﺸﺪه ﺑﺎﺷﺪ.
  4. داﻧﺶآﻣﻮزان ﺳﺎل آﺧﺮ دوره ﭘﯿﺶداﻧﺸـﮕﺎﻫﯽ ﮐـﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺣﻀﻮری، ﻣﺸﻐﻮل ﺑـﻪ ﺗﺤﺼـﯿﻞ ﺑـﻮده و ﺗـﺎ آخر خرداد ۹۷  در ﺳﻨﻮات ﻣﺠﺎز ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ .

برای اطلاع از این قوانین به صورت کامل می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره انتخاب رشته دانشگاه دولتی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

 

برای مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد | شرایط و مراحل آن

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر
  • ۰
  • ۰
به اشتراک بگذارید
رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی پرطرفدار ترین رشته در میان هنر دوستان است . رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال تحصیل بدون کنکور هستند. عکاسی هنری در جریان و مهم در تمامی شاخه های علوم و فنون و همچنین سایر رشته های هنر است . رابطه ویژه هنر عکاسی با سایر هنرها به ویژه هنرهای مدرن ، دور از ذهن نیست . از سوی دیگر، مبانی نظری و تحقیقی بسیاری از تحقیقات و پژوهش های علمی در علوم مختلف و فن آوری ها ، وابسته به وجود مدارکی است که عکاسی آن ها را در اختیار افراد میگذارد . لزوم نیاز به آموزش حرفه ای و پرورش عکاسان در هر جامعه ای یک نیاز مشترک است . از این نظر، تربیت افرادی که نیازهای یک جامعه را در این زمینه تأمین مینمایند یکی از اهداف شورای عالی تدوین و تألیف دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی است .


بیشتر بخوانید: معرفی عکاسی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی


رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی

دوره رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی ، یکی از دوره های آموزش عالی است که هدف آن آموزش و پرورش افراد متخصص در زمینه عکاسی و آشنا به شرایط و ضوابط تحصیل عکس هنری است تا در این زمینه خاص هنری ، از یک سو سطح هنر عکاسی و در نتیجه کیفیت هنر را در محافل هنری رشد ببخشند ، و از طرف دیگر، پاسخگوی نیازهای روزافزون جامعه در موضوع هنر و علم عکاسی باشند . رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی یک گزینه بسیار عالی برای علاقه مندان عکاسی است برای به دست آوردن تحصیلات آکادمیک بدون کنکور و به راحتی که البته شامل هزینه هایی برای تحصیل است . تمامی افرادی که برای رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی مشکلات زمان و یا سایر معضلات را دارند با تحصیل بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی میتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ۹۸


ثبت نام رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی دو نوبت در سال است و این نهاد در این زمان ها اقدام به جذب دانشجو میکند . دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ۹۸ ورودی مهر، شهریور ماه و دفترچه راهنمای پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی ورودی بهمن ، دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر میشود و داوطلبان تا اوایل مهر و بهمن فرصت دارند در رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ثبت نام کنند . ثبت نام رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی تنها در زمان های گفته شده ممکن است و خارج از این بازه زمانی امکان پذیر نمیباشد . ثبت نام رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی میتواند بهترین گزینه برای افراد با مشکلاتی از قبیل اشتغال و کمبود وقت باشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی


دانشگاه علمی کاربردی

زمان درست ثبت نام عکاسی علمی کاربردی

همانطور که در گذشته اشاره کردیم ثبت نام در رشته های بدون کنکور علمی کاربردی و ثبت نام رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی دو بار در سال برای ورودی های مهر و بهمن امکان پذیر است . ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهر از اواخر مرداد یا اوایل شهریور ۹۸ آغاز و تا اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه ادامه خواهد داشت . ثبت نام ورودی بهمن ( نیمسال دوم ) در رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی نیز از اواخر آذر یا اوایل دی ۹۸  آغاز و تا اواخر دی و یا در صورت تمدید بازه زمانی ثبت نام تا اوایل بهمن ماه ادامه مییابد .


بیشتر بخوانید: شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی


شهریه رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی

شهریه رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی بستگی به تعداد واحدهای انتخابی دارد . ضمن اینکه باید بدانید میزان شهریه ثابت هر گروه آموزشی با گروه آموزشی دیگر تفاوت است . علاوه بر آن میزان شهریه رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردیهرساله مقدار مشخصی افزایش پیدا میکند . در دانشگاه علمی کاربردی نیز مانند دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد و شبانه ، بخشی از مبلغ ثبت‌نام ترم بعنوان شهریه ثابت دریافت میشود ، سپس دانشجو میتواند واحدهای انتخابی را برداشته و پس از انتخاب واحد برای پرداخت بقیه شهریه تا پایان‌ترم مهلت داشته باشد یا از شرایط قسط بندی شهریه استفاده کند . فرمولی رایج برای محاسبه‌ی هزینه دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور طبق زیر وجود دارد : تعداد واحد اخذ شده درترم جاری تقسیم ‌بر ۱۲ ضربدر شهریه ثابت .


بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی


نکات مهم مربوط به شهریه رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی ۹۷-۹۸ در این مقاله به اطلاع داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی خواهد رسید . شهریه این دانشگاه ها هر ساله ده الی پونزده درصد افزایش قیمت دارد . میزان شهریه در مقطع کاردانی و کارشناسی متنوع است و شامل شهریه ثابت و متغییر است. همانطور که در قبل اشاره شد ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور تنها برای دو مقطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی صورت میگیرد . با توجه به شرایط این دانشگاه هر ساله شاهد ثبت نام افراد زیادی برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه ها هستیم . شما عزیزان میتوانید برای انتخاب رشته علمی کاربردی ، انتخاب رشته کنکور ، و هرگونه مشاوره تحصیلی و راهنمایی با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس بگیرید .


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی


رشته عکاسی

لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی

لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی مختصرا به شرح زیر است :

  • مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی کرج
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد۱خراسان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد۴۱تهران
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی خبرنگاران
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی خبر اردبیل
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی خبر شیراز
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی خبر مشهد
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی خبر تبریز
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی سیستان و بلوچستان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی کهگیلویه و بویر احمد

البته لازم به ذکر است که در این مقاله فقط به تعداد کمی از این دانشگاه ها اشاره کرده ایم و در واقع تعداد این دانشگاه ها بسیار بیشتر از این رقم است .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی


دیگر مراکز ارائه دهنده رشته عکاسی دانشگاه علمی

از دیگر مراکز آموزشی فعال علمی کاربردی در لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته عکاسی دانشگاه علمی شهر تهران و سایر شهرستان ها میتوان ازدانشگاه های زیر نیز نام برد :

  • مرکز آموزش علمی – کاربردی خبرنگاران
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد۱کردستان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد۱کرمانشاه
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد۱گیلان(رشت)
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد۳۱تهران
  • مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد۴۱تهران
  • مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد۴۷تهران
  • مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد۴۸تهران
  • مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد۴تهران
  • مرکز آموزش علمی-کاربردی گرگان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی گلستان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی زنجان

    بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی برای بدون کنکور علمی کاربردی


دانشگاه علمی کاربردی

رشته عکاسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

رشته عکاسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی علاقه بسیاری از دانشجویان است . اگر شما قصد تحصیل در رشته عکاسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارید در رابطه با زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی لازم است به اطلاعتان برسانیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی طبق روال هرساله به صورت بدون کنکور در دو نوبت مهر و بهمن ماه به داوطلبان فرصت میدهد تا اقدامات لازم را جهت ثبتنام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی انجام دهند . بنابراین داوطلبان ورودی مهر ماه باید در مرداد ماه جهت ثبت نام اقدام نمایند و همچنین داوطلبان ورودی نیمسال دوم نیز باید آخر بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود در این رشته و دانشگاه ها اقدام کنند . دفترچه علمی کاربردی بهمن مهلتی محدود داشته و ممکن است زمان ثبت نام آن تمام شود ، در نتیجه به تهیه این دفترچه در زمان مناسب دقت کنید .


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره رشته عکاسی دانشگاه جامع علمی کاربردی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Photography Degrees

 

برای مشاوره در زمینه رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر
  • ۰
  • ۰
به اشتراک بگذارید
به این مطلب امتیاز دهید

برای ثبت نام دانشگاه آزاد شما دو روش بدون آزمون و با آزمون را پیش رو خواهید داشت . از آن جایی که بسیاری از رشته های پر طرفدار در روش بدون آزمون نیز ارائه می شوند ، ثبت نام بدون آزمون طرفداران بیش تری دارد . ثبت نام دانشگاه آزاد در روش بدون کنکور در دو ماه مهر و بهمن انجام می شود .  ثبت نام از سایت دانشگاه آزاد امکان پذیر است . در ادامه این مطلب قصد داریم  نکاتی را که باید در ثبت نام دانشگاه آزاد بدانید ، بررسی کنیم . مواردی که در ادامه بررسی خواهیم کرد ،زمان ثبت نام ، نحوه ثبت نام ، شرایط ثبت نام و زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد می باشد .

https://www.anjammidam.com/uploads/order/delivery/file/3e2c2fcbc245d39fe834b29a362cc0fe.gif


بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد


زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد از بهمن ماه آغاز می گردد و آزمون در تیر ماه برگزار می شود . اگر قصد ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور را دارید ، باز هم باید در بهمن ما اقدام کنید . ثبت نام در هر دو روش با آزمون و بدون آزمون به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ عنوان نیست . پس از ثبت نام دانشگاه آزاد به روش با آزمون ، نتایج اولیه آن در شهریور ماه اعلام خواهم شد .

ثبت نام دانشگاه آزاد : نحوه ثبت نام در دانشگاه

ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت با آزمون در بهمن ماه و به صورت بدون آزمون در دو ماه مهر و بهمن ماه انجام می شود . ثبت نام را از طریق وبسایت ها انجام داده و نیازی به مراجعه حضوری ندارید . توجه داشته باشید که در روش ثبت نام  کاردانی نا پیوسته بدون آزمون نیازی به هماهنگی رشته پیش و کاردانی نیست . اما اگر به صورت پیوسته قصد ادامه تحصیل دارید ، باید حتما رشته پیش دانشگاهی با رشته ای که انتخاب می کنید ، همخوانی داشته باشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی دانشگاه آزاد


ثبت نام دانشگاه آزاد در رشته های بدون آزمون کارشناسی

ثبت نام دانشگاه آزمون به صورت بدون آزمون در دو مقطع کارشناسی در دو ماه صورت می گیرد . اگر در مهرماه اقدام به ثبت نام کرده باشید ، از واخر مردادماه می توانید برای ثبت نام خود اقدام کنید . اگر در بهمن ماه برای ثبت نام دانشگاه آزاد اقدام کرده باشید ، در ماه آذر می توانید برای ثبت نام خود مراجعه نمایید . هنگام مراجعه برای ثبت نام دانشگاه آزاد در دست داشتن پرینت ثبت نام الزامی می باشد . برای مقطع کارشناسی داشتن مدرک کاردانی ضروری است . البته اگر قصد ثبت نام کارشناسی پیوسته را دارید داشتن مدرک پیش دانشگاهی ضروری خواهد بود .


بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی


https://www.anjammidam.com/uploads/order/delivery/file/3e2c2fcbc245d39fe834b29a362cc0fe.gif

ثبت نام دانشگاه آزاد در رشته های بدون آزمون و زمان اعلام نتایج آن

زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بستگی به این دارد که در چه ماهی ثبت نام کرده باشید . طبیعی است که زمان شروع کلاس های ثبت نام کنندگان مهر ماه زودتر از بهمن ماهی ها باشد . این زمان از طرف دانشگاه اعلام می شود و شما باید پس از اعلام شدن این زمان به دانشگاه مراجعه نمایید . برای کسب اطلاعات بیش تر در این مورد می توانید با مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید .

جهت ثبت نام آسان و مطمئن با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید

  • دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
  • سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد
  • نتایج دانشگاه آزاد
  • کارنامه دانشگاه آزاد
  • نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۹۷-۹۸
  • اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد ۹۸
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
  • دانشگاه آزاد مشهد
  • انتخاب رشته کنکور ۹۸
  • دفترچه انتخاب رشته
  • نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • سیستم اعلام نتایج آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی
  • کارنامه نهایی دانشگاه ازاد
  • کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
  • اعلام نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به جزییات شهرها


ثبت نام دانشگاه آزاد : واحدهای دانشگاه آزاد تهران

در تهران ۴ واحد از دانشگاه آزاد که شامل شمال ، جنوب ، شرق و غرب می شود تاسیس شده است . به جز این ۴ واحد در علوم و تحقیقات نیز هر ساله بسیاری از دانشجویات پذیرفته می شوند . در ادامه به معرفی هر یک از این واحدها به صورت اجمالی می پردازیم .

ثبت نام دانشگاه آزاد (2)

دانشگاه آزاد واحد تهران شرق

تهران – سه راه افسریه-بزرگراه امام رضا(ع)-کیلومتر۱۸- انتهای خیابان شهید، باهنر تهران شرق

این واحد در رشته های علوم پایه ، علوم انسانی ، فنی و مهندسی و هنر هر ساله پذیرش دانشجو دارد . این واحد دانشگاهی هم اکنون در منطقه شرق تهران و  در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار  با بیش از ۵۳۰۰۰ هزار متر مربع فضای مسقف ،۵۰۰۰ متر مربع فضای آزمایشگاهی وکارگاهی ۱۲۹۰۰ متر مربع فضای ورزشی مجهز تاسیس شده است . دانشجویان بیش از ۱۲۳۰۰ نفر هستند . نزدیک به ۸۰۰ پرسنل در این دانشگاه مشغول به کار هستند . ۱۰۳ رشته مصوب در این واحد تدریس می شود .


بیشتر بخوانید: نشانی سایت، تلفن و آدرس دانشگاه های سراسری و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی


دانشگاه آزاد واحد تهران غرب 

تهران – خیابان دکتر شریعتی – دوراهی قلهک- خیابان شهید امیر پابرجا – بلوار آیینه- نبش گل یخ غربی – پلاک ۱۶ – ساختمان ستادی

در تهران غرب دانشکده های مدیریت ، علوم انسانی ، فنی ، معماری و علوم پایه پذیرش دارد . این واحد از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده است . در واقع فعالیت رسمی این واحد با نام دانشگاه آزاد از سال ۱۳۸۵ آغاز گردیده است . در ابتدا رشته های این واحد محدود بود و تا سال ۱۳۹۰ رشته های بیش تری به آن افزوده شد .

دانشگاه آزاد واحد تهران شمال 

  تهران- بزرگراه شهید بابایی ( غرب به شرق ) خروجی حکیمیه – خیابان شهید صدوقی – بلوار وفادار –

این واحد دارای دانشکده های بیش تری نسبت به دو مورد قبلی می شود که شمال ، دانشکده الهیات ، علوم پایه ، علوم دریایی ، علوم فنی ، شیمی ، علوم انسانی ، برق ،مدیریت ، زبان ، علوم زیستی  و مجتمع آزمایشگاهی می شود .


بیشتر بخوانید: نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد


برای ثبت نام در دانشگاه آزاد با آویژه تماس بگیرید

  • زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
  • ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۹۸
  • اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
  • دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
  • ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش
  • سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  • سازمان سنجش کارت اعتباری
  • انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۹۸
  • دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۸
  • لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
  • رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تهران
  • مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
  • شهرهای دارای پرستاری بدون کنکور
  • ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ترم بهمن
  • زمان ثبت نام کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد ۹۸
  • مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ۹۸

دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب 

واحد آموزشی تهران جنوب در خیابان نبرد جنوبی واقع شده است . ساختمان مرکزی واحد تهران جنوب نیز در خیابان ستارخان قرار گرفته است . دانشکده های این واحد شمال دانشکده های فنی ، علوم پایه ، هنر ، مدیریت ، حقوق ، اقتصاد ، روانشناسی و ادبیات فارسی می باشد . این دانشگاه در مقطع کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون ، دانشجو می پذیرد. در مقطع کارشناسی پیوسته ،ادبیات فارسی و انگلیسی ، حقوق ، علوم تربیتی ، فنی و مهندسی ، هنر و معماری ، اقتصاد و حسابداری پذیرش دانشجو دارد . در مقطع کارشناسی پیوسته نیز در همان رشته های فوق می توانید بدون آزمون تحصیل نمایید .

علوم و تحقیقات

تهران – انتهای بزرگراه شهید ستاری – میدان دانشگاه – بلوار شهدای حصارک – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

دانشکده های این واحد شامل :

  • علوم پایه
  • فنی و مهندسی
  • مدیریت
  • معماری و هنر
  • ادبیات فارسی
  • حقوق و الهیات
  • علوم پزشکی

 این واحد همواره سعی کرده سطح علمی دانشجویان خود را بالا نگاه دارد . در همین راستا از انواع کارگاه ها و کلاس های آموزشی گرفته تا اساتید مجرب استفاده می کند .

 

برای مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه آزاد و بررسی مراحل و نکات آن

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر
  • ۰
  • ۰
به اشتراک بگذارید
قوانین پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد چیست ؟

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد یکی از موارد مهمی است که همه داوطلبان باید قبل از ثبت نام شروع به آگاهی پیدا کردن از آن نمایند . به صورت کلی پذیرش دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد . ما در این مطلب بیش تر بر قوانین پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون متمرکز خواهیم بود .زیرا قوانین پذیرش دانشگاه آزاد در حالت با آزمون شفاف ترمی باشد . به همین دلیل داوطلبان در مورد آن سوال های کم تری دارند .

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد برای هر یک از مقاطع می تواند متفاوت باشد  . اما ما در ادامه قصد داریم یک سری قوانین دانشگاه آزاد را که تقریبا برای همه مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، ارشد و دکتری یکسان است بررسی نماییم . در ادامه قوانین پذیرش دانشگاه آزاد برای هریک از مقطع ها با جزییات نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت . در ادامه با ما همراه باشید .

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد به صورت کلی شامل :

  • اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • داشتن توانایی جسمی متناسب برای تحصیل در رشته های انتخابی
  • پذیرش  مقررات دانشگاه آزاد
  • تبعیت دانشجو از قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • عدم تعهد تامین خوابگاه
  • ممنوعیت نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد در صورت پذیرش بدون کنکور

بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی دانشگاه آزاد


قوانین پذیرش دانشگاه آزاد

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور در مقطع کاردانی پیوسته

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد در این مقطع بدون آزمون بیش تر به مدرک داوطلبان مربوط است . قوانین پذیرش دانشگاه آزاد می گوید ، داوطلبانی که مدرک های فنی ، کار و دانش ، و نظری دارند می توانند در این مقطع ثبت نام کنند . اگر دیپلم فرد کار و دانش باشد ، مجاز به ادامه تحصیل در رشته های مرتبط است . اگر این افراد پذیرفته شدند باید ۱۲ واحد پیش نیاز نیز پاس کنند . اگر رشته فرد تربیت بدنی باشد ، نیازی به یکی بودن رشته ها نیست . افرادی که دیپلم فنی و حرفه ای ، کار و دانش و هنرستان نظام قدیم را دارند ، مجاز به انتخاب رشته های مرتبط هستند .

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی پیوسته با جزییات :

داشتن دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش یا دیپلم سه ساله متوسطه نظری یا دیپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه در دوره پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کاردانی پیوسته الزامیست .

دیپلمه های کار و دانش ، فنی و حرفه ای و هنرستان نظام قدیم صرفاً مجاز به انتخاب یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود طبق جدول مربوطه در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته می باشند .

هر متقاضی با توجه به مدرک پایان دوره متوسطه خود در شاخه های فنی و حرفه ای ، کار و دانش و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم ، تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی برای ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته می باشد . رشته تربیت بدنی از این قاعده مستثنی است و داوطلبان در صورت تمایل می توانند این رشته را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب نمایند .

تطابق رشته فارغ التحصیلی داوطلبان در دوره متوسطه با رشته انتخابی در دوره کاردانی پیوسته ، در محل دانشگاهی مربوطه صورت خواهد پذیرفت بنابراین توصیه می کنیم به شرط تطابق رشته ( مطابق جدول صفحات ۱۱ الی ۱۴ دفترچه راهنما ) را رعایت کنید .


بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به جزییات شهرها


مشاوره ثبت نام کنکور آزاد,انتخاب رشته آزاد بدون کنکور,قوانین پذیرش دانشگاه آزاد

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی ناپیوسته

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد در این مورد می گوید ، افراد باید حتما دیپلم و یا مدرک پیش را گرفته باشند . اگر هم مشغول به تحصیل باشند ، موردی نخواهد داشت . افرادی که مدرک حوزوی دارند باید مدرکی معادل با دیپلم چهارساله داشته باشند . در این صورت می توانند از میان رشته های علوم انسانی اقدام به انتخاب رشته نمایند . قوانین پذیرش دانشگاه آزاد برای رشته های تربیت بدنی ، بازیگری و کارگردانی ، برخورداری از سلامت جسمی است .

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد این مورد می گوید ، شرط ثبت نام داشتن یکی از مدارک دیپلم قدیم ، پیش و یا مدرک کاردانی است . افرادی که فارغ التحصیل فنی و یا کارو دانش هستند ، مجاز به ثبت نام در این مورد نخواهند بود . برای افراد حوزوی شرایط مانند کاردانی ناپیوسته است . افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته موسیقی را دارند ، علاوه بر شرایط ثبت نام ، مصاحبه نیز خواهند داشت .

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته

قوانین پذیرش دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته ، داشتن مدرک کاردانی است . افرادی که دانشجوی ترم آخر کاردانی هستند نیز می توانند ثبت نام کنند . طلابی که سطح ۱ را تمام کرده اند می توانند در رشته های علوم انسانی ثبت نام کنند . برای رشته های مهندسی تکنولوژی هواپیما ، مهندسی تکنولوژی اویونیک و رشته های آموزشی شرایط خاصی آمده که باید مطالعه شود .  اگر در این مورد سوالی را دارید می توانید با مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید .


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی


قوانین پذیرش دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور و نکات آن

  • در قوانین پذیرش دانشگاه آزاد آمده که کلیه ثبت نام ها به صورت اینترنتی می باشد .
  • اگر متقاضی ثبت نام برای چند گروه آزمایشی هستید ، باید چند کارت اعتباری خریداری کنید .
  • در انتخاب رشته بدون آزمون هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر ۲۰ رشته است .
  • اگر کلیه مراحل ثبت نام و انتخاب رشته را به درستی انجام داده باشید ، یک کد دریافت می کنید .
  • کد دریافت شده برای مشاده نتایج کاربرد دارد .
  • از آن جایی که معدل در پذیرش بدون کنکور پرسیده می شود ، باید آن را حتما دقیق ثبت کنید .
  • اگر ثبت معدل شما عمدا یا سهوا به درستی انجام نشده باشد ، ثبت نام شما لغو خواهد شد .
  • اگر نوع دیپلم با رشته مورد درخواست داوطلب متفاوت باشد ، میزان تاثیرگذاری معدل نیز متفاوت خواهد شد .
  • برای آقایانی که در مقطع کاردانی قصد ادامه تحصیل دارند ، ایست خدمت وجود نخواهد داشت .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه 

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تحصیلی بدون کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

 

برای مشاوره در زمینه قوانین پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

  • کاربر کاربر